Subject: RE: Hädaolukorra seadus, projekteerimine ja varjendid
From: "Mari Tikan" <[email-masked]>
To: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Oct 2025 12:27:34 +0300

Tere

Varjendite rajamise kohustus hakkab kehtima neile HOSis nimetatud
hoonetele, mille ehitusluba väljastatakse peale 1.07.2026.

Ehk siis, kui selleks hetkeks on valmis projekt, aga pole veel ehitusluba,
tuleb projekt kahjuks ümber teha.

Need hooned, millele on ehitusluba väljastatud kasvõi 30.06.2026 ei pea
projekti ümber tegema ja hoone ehitatakse ilma varjendita.

Küll aga hakkab sellistele hoonetele kehtima varjumisplaani koostamise
kohustus ja võimalusel tuleb nendesse kohandada varjumiskoht hiljemalt
2028. aasta juulikuuks.

Loodetavasti hakkab määrus varjendi nõuete kohta kehtima enne järgmise
aasta juulikuud, töörühm käib praegu koos. Aga see määrus saab olema
suhteliselt üldsõnaline, nimetades pigem varjendile esitatavaid
üldnõudeid.

Projekteerimisjuhis, mis saab olema täpsem ja kasutatav projekteerimiseks,
koostatakse samuti loodetavasti enne 2026 aasta juulikuud, aga millal
täpselt, ma öelda ei oska, sest selle koostamist ei vea Siseministeerium.

Parimatega

Mari Tikan
nõunik
Siseministeerium
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 522 4894
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]>
Sent: Thursday, October 2, 2025 11:59 AM
To: Mari Tikan <[email-masked]>
Cc: SiM info <[email-masked]>
Subject: Hädaolukorra seadus, projekteerimine ja varjendid

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Kirjutan seoses Hädaolukorra seaduse välja kuulutamisega. AS Infragate
Eesti tegeleb paljude hoonete projekteerimisega ja mitmed suured ning
töömahukad projektid on hetkel aktiivses tööfaasis. Seetõttu oleksin väga
tänulik, kui saaksite täpsustada või edastada minu pöördumise vastavale
osakonnale järgmiste küsimuste osas:

*	Kuidas ja millal viiakse läbi varjendi nõuete rakendamine juba
hetkel projekteerimises olevates projektides?
*	Millal on oodata tehniliste nõuete avalikustamist varjendite
projekteerimiseks?

Parimate soovidega ja ette tänades

Liina Mürk

Projektijuht

AS Infragate Eesti

Mäealuse 2/3, 12618 Tallinn

Tel:    +372 626 7777

Mob:  +372 56466840

 <http://www.infragate.ee/et/> infragate.ee
<https://www.facebook.com/infragate> FB Infragate

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed ning võivad sisaldada
kliendisaladust, mis on seadusega kaitstud.
Juhul, kui Te ei ole e-kirja määratud adressaat, palume sellest meile
teada anda ja e-kiri koos lisadega kustutada.
Käesoleva e-kirja loata avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle
sisu muul viisil kasutamine on keelatud